Total Pageviews

Wednesday, September 1, 2010

DR. JISM

Gua kadang2 layan gak borak dgn bapak undang2 gua – macam2 topik la jugak.. baik bab anak2.. politik.. ugama dan kadang2 kesihatan. Bola atau mak nenek sukan rasanya tak pernah la pulak.. Mungkin pak undang2 gua bukan jenis sports man. Setahu gua.. satu2nya sukan yang pak undang2 gua tau adalah berkebun…
 
Adala satu hari tu pak undang2 gua bukak topic kesihatan. Kebetulan kot hari tu dia baru je lepas buat medical check up kat klinik kerajaan. Pak undang2 gua cerita la dia buat test itu.. test ini.. cek darah.. kencing.. kolesterol.. dan berbagai mende lagi.. Gua saja nak merancakkan borak.. tanya la apa yang patut eg camna result.. walaupun gua sebenarnya malas..
 
Pak undang2 gua very happy.. semua result ok katanya.. kalau yg dulu tinggi dah turun.. tak sia2 dia dok pergi ulang-alik guna mesin kaki Dr. Jism yg diberi pakai secara percuma kat klinik Al Jabbar. Pak undang2 gua mula la bercerita tentang kebaikan mesin Dr. Jism ni yg boleh menyembuh berbagai2 penyakit.. termasuk kanser.. darah tinggi.. kencing manis and mampu juga menurunkan kadar kolesterol dan berat badan. Dah macam salesman Dr. Jism pulak pak undang2 gua ni – bersungguh2 mempromote mesin tu. Sebagai menantu mithali.. gua mengiyakan aje.. dan mula bertanya itu ini utk merancakkan lagi sembang petang tu;
 
Gua: Mesin tu camna guna pa?
 
Pak undang2: mesin tu bagus.. guna medan electric dan getaran kat tapak kaki..
 
Gua: Hmm.. camna getaran + medan electric boleh mengubat penyakit..
 
Pak undang2: Ehhh… benda ni dah di buat research dah kat Jepun tu. Bagus utk kesihatan.. Kalau kat Jepun.. dah digunakan lebih 1000 tahun dulu dah.. kat M’sia ni je kita baru tau…
 
Gua: 1000 tahun? 1000 tahun dulu dah ada letrik ka pa??
 
Pak undang2 gua diam tanpa bicara. Mungkin tengah fikir apa yg patut…. yang gua ingat lepas tu dia terus bangun pergi buat air utk anak menantu bertuah ni…

Errr... salah ke gua? Gua salah tanya soalan ke? Arghh.. kacau jiwa gua..

4 comments:

  1. bro...Dr.Jism bukan under Al Jabar ke? Dr.Rozmey (rambut belah tgh kat depan ala2 tutup mata) JusMate5 ler....

    ReplyDelete