Total Pageviews

Monday, September 27, 2010

Gang Bang!

Salah satu sebab gua suka negeri kelahiran gua.. negeri penyu ni pasal ia banyak tempat2 menarik utk lepak.. Gua bukan nak sentimental tapi.. kalau lu tengok pantai dia.. perghh… takat PD.. Melaka.. tu korang boleh panggil muara sungai je… pasir dia tak sehalus pasir pantai negeri penyu.. Tu tak termasuk hutan simpan dia.. atau air terjun.. perrghh.. sejuk beb.. boleh gigit tulang…

Gua rasa sebab keunikan tu jugak la negeri penyu gua ni selalu dikunjungi oleh tourist.. baik dalam negeri  maupun dari negara2 luar… Gua ingat lagi dalam tahun 1993.. masa tu gua lagi 2-3 bulan nak pi menjelajah ke bekas negeri penjajah utk melanjutkan pengajian gua dlm bidang undang2. Tengah gua lepak2 sambil layan makan kerepok lekor..  dtg 2 couple omputih duduk kat meja sebelah gua.. Sebagai menghormati tetamu dan gua pun nak practikkan penggunaan bahasa penjajah..  gua pun senyum and say “hello”.. (tapi gua rasa gua ramah hari tu pasal minah2 salleh tu boleh tahan mantap). Melihatkan keramahan gua.. diaorg pun mula la layan sembang dgn gua walaupun English diaorg lagi berterabur dari gua… Gua dapat tau diaorg dari Holland.. patut la English diaorg tu lagi teruk dari gua… dalam dok sembang2 tu.. diaorg tanya gua dgn pelat serta broken English yang terlampau..

Tourist: We want to gang bang.. which way?

Cinpeng punya mat Salleh.. diaorg ni tak nampak ke cahaya keimanan gua.. Gua tau la lu dtg dari Amsterdam.. takat nude beach tu bersepah2.. jgn la nak bawak budaya songsang tu di sini pulak… Diaorg ni tak tau ke datuk gua adalah bendahari masjid ternama di negeri penyu dan moyang gua adalah khatib besar pada masa dulu.. cuma gua je agak sekular skit.. tapi takda la sampai nak gang bang.. Gua tarik nafas dalam2 dan cuba menerangkan hukum haram utk gang bang di negeri kelahiran gua..

Gua: Please.. no gang bang.. no gang bang in M’sia..

Tourist: What.. no gang bang? Ppl say got gang bang.. and its nice.. is it near here?

Gua: I think you were misinformed.. no gang bang in M’sia.. its taboo..

Tourist: Taboo??

Dalam gua dok sibuk menerangkan subject gang bang ni sangat taboo di negeri penyu malah seluruh Malaysia dan asean gua tengok minah Salleh tu tengah menyelak beg sandang dia dan mengeluarkan sesuatu. Gua panic.. tak kan nak tunjuk gambar diaorg gang bang pulak.. Walaupun gua pun teruja nak tengok gambar2 tu nak-nak pulak kalau dua2 minah saleh tu beraksi.. tapi gua pun tak mau dosa mata gua nanti tahap setan… Minah Salleh tu pass kertas yg berlipat tu pada mamat yg tengah bersembang dgn gua.. dibuka kertas tu.. dan didalamnya.. tertera peta negeri Pahang.. lalu menunjukan kearah “Gebeng”…

Mangkuk punya tourist.. tu GEBENG la.. GEBENG.. bukan GANG BANG…. buat kacau jiwa gua laaa…

2 comments:

  1. Gua: Please.. no gang bang.. no gang bang in M’sia..

    part ne lawak la boh huhuhu

    ReplyDelete
  2. memang lawak bang.. lu patut ada masa gua dok bercerita dgn depa semua masa tu.. haru.. haru biru gua.. malu pun ada.. hahahahaha

    ReplyDelete