Total Pageviews

Sunday, October 10, 2010

Stalker

Seminggu dua ni.. jiwa gua sungguh berserabut.. Mana gua nak tenteram.. firasat gua kuat mengatakan yang diri gua sedang diperhatikan... asal gua keluar je.. mesti kelibat tu gua rasa dekat.. sangat dekat.. sedang memerhati.. mengekori segala gerak-geri gua.  Bila gua rasa mamat ni ada.. gua buat2 jalan laju2.. mamat ni pun ikut sama rentak gua.. gua emergency break.. dia lagi cekap.. tak lewat sesaat pun... Sapa mamat ni? Spy..  pembunuh upahan.. perompak.. secret admirer.. atau penternak ayam dari Banting? Ish.. kacau jiwa gua... setau gua.. gua tak musuh.. kalau nak rompak gua pun tak berbaloi.. hari2 dlm poket gua cuma ada tak lebih RM50 je.. 

Ish.. mamat ni kacau la.. gua nak pi lunch pun dah tak senang.. apatah lagi nak pi kacau awek2 Isetan yg jual perfume tu.. Kadang2 gua dapat lihat dia dari ekor mata gua.. mamat/minah ni sedang mengekori gua.. Time tu.. gua nak gelak pun kena cover2.. yea la.. buatnya dia ambik gambo masa gua tengah nganga luas.. sure dah tak cute muka gua.. pastu masuk lak kat fesbuk.. haru beb.. haru... so gua buat2 cool je.. makan.. maintain.. borak.. maintain.. serba serbi maintain...

Yang peliknya.. time gua dlm opis pun kadang2 mamat/minah ni pun muncul... Gua pun heran.. camna dia boleh muncul sedangkan nak masuk opis gua bukan calang2 protokol.. siap ada id card.. tu tak kira scanner lagi tu.. camna mamat/minah ni boleh lepas?? Hmm.. so gua dah narrow down suspect gua.. mamat/minah ni mesti satu opis dgn gua.. tapi apa yg dia nak dari gua?? Nak jatuhkan gua ke..nak ambik tempat gua sebagai in-house chamber ke?? Ambil laa.. tak payah la nak stalk gua.. gua rela bagi title tu.. ambil laa.. tu semua dunia bagi gua... 

Cuma satu je.. mamat/minah ni jarang ada time malam.. boleh dikatakan tak muncul langsung la.. so gua suspect.. stalker gua ni confirm awek.. Tapi sapa yea.. secret admirer gua ke?? Ish.. dah tua2 ni tak kan ada secret admire lagi.. gua bukannya ada ladang ayam.. jauh sekali harta berkoyan2.. Penyiasatan gua bermula... gua catat dlm diari setiap kali dia muncul dan kat mana selalu dia muncul.. ish.. suspen jugak gua..

Setelah membuat analysis terpinggir.. dgn mengambil kira cognitive and comparative psychological study.. gua mendapat rumusan stalker gua tu bukan seorang awek.. jauh sekali seorang perompak atau perogol bersiri.. stalker gua tu tak lain tak bukan hanya bayang2 gua sendiri sahaja...jeng jeng jeng... 

Nota Kaki:
Gua sebenarnya bercita2 nak tulis buku siri penyiasatan yg bekonsepkan thriller.. tapi.. bakat takda.. so lawak gonjeng ni je la sebagai ganti...

No comments:

Post a Comment