Total Pageviews

Saturday, September 25, 2010

Open House

Gua hari ni sibuk pi beraya.. maklum la.. kuli koperat minyak popular cam gua mesti selalu dapat jemputan.. tu sebab gua sendiri susah nak buat open house.. bukan tak nak buat.. tapi dah orang selalu ajak.. camna gua nak buat... nanti orang cakap gua kerek pulak sebab tak pi..

Gua mulanya ingat nak belasah kesemua sepuluh bijik rumah.. tapi traffic-jammed hampeh tak ingat punya.. cam penyu atas darat.. so gua sempat pi ke tiga rumah aje... sebijik rumah Dato'.. sebijik rumah suku-sakat domestic engineer gua.. dan sebijik rumah member gua... Layanan ketiga2 tuan rumah tu pada gua + family memang takda yang kurang... baik bab makan.. maupun duit2 raya kat hero + heroin gua...mantap gua cakap lu..

Tapi yang betul2 menyentuh jiwa rock gua adalah kunjungan gua ke rumah member gua.. Walaupun member gua ni hanya duduk di rumah flat 2 bilik.. besar keseluruhan rumah tu gua rasa sebesar ruang tamu rumah gua je.. tapi tiap2 tahun member gua ni mesti buat open house...  katanya..nak meraikan kaum kerabat + member2. Seingat gua.. tahun lepas masa gua datang lepak raya kat flat member gua ni.. penuh manusia datang..  tak ingat dunia.. hampir semua kaum-kerabat, opis mate.. kawan rempit.. dtg lepak... dah la penuh.. meriah pulak tu.. complete dengan gelaknya.. kutuk-mengutuknya.. budak berlari kat koridorla... memang suasana raya beb... sangat meriah.. sangat mesra... Gua perhati rata tetamu2 tu dibuat macam famili dia orang sendiri termasuk gua... gua impress beb.. walaupun flat geng gua tu memang la tak semenggah rumah kawan dato' gua.. dan hidangan rayanya takla sehebat rumah suku-sakat domestic engineer gua.. tapi cukup meriah.

Tahun ni pun sama... kemesraan diaorang satu family termasuk mak undang2 dia kat famili gua dan semua tetamu cukup mesra.. di sebalik kekurangan yg ada member gua + family masih mampu membuat setiap tetamu merasa begitu dihargai.. begitu istimewa.. sampai gua satu famili tak rasa gua dah perabis masa dekat 2 jam kat situ.. hebat.. hebat...  tu gua tak citer lagi camna gua bedal masakan asam pedas mak undang2 member gua tu... Gua rasa member gua ni kamcing dgn orang bunian... asam pedas mak undang2 dia masak tak pernah habis.. walaupun gua sorang je dah melantak 2 pinggan... 

Dalam duk bergurau-senda dgn member gua + famili serta tetamu member gua tu.. gua merasa amat kagum kat member gua ni.. gua akui... dia mungkin serba kurang dari segi harta benda... tapi.. member gua ni amat kaya dgn kemesraan.. gua rasa.. itu adalah antara kekayaan sebenar yang kita semua harus miliki...

Nota Kaki:
Yang.. tahun depan kita buat rumah terbuka.. hidang teh o panas pun tak per.. janji mesti MESRA..


No comments:

Post a Comment