Total Pageviews

Saturday, September 3, 2011

Pak Undang2 Chronicles - Salah UMNO


Time-time raya ni gua banyak habiskan masa kat rumah pak undang2 gua.. biasa la raya.. Sebagai menantu mithali gua layan jugak la sembang dgn pak undang2 gua. But lately.. gua tengok entah hantu mana yang dah merasuk diri pak undang2 gua pun gua tak tau.. sibuk bebenor dengan politik.. sikit-sikit politik.. sikit-sikit politik.. nak jadi calon ke pak undang2 weh!!!

Cam besa laa.. seperti gua agak.. pak undang2 gua ni lebih kepada pembangkang.. pantang silap sikit.. habis seranah disumpahnya UMNO.. "haa.. ini salah UMNO la ni.." favorite quote of the day. Hari ni pulak dalam berita tersiar berita kematian pemberita Noramfaizul Mohd Nor yang ditembak ketika mengikuti program bersama Putera UMNO... apalagi.. macam mesingun mulut pak undang2 gua membebel pasal kematian kononnya "sia-sia" pemberita tu..Gua bukan orang politik.. mengiya pun tidak.. membangkang pun tidak dan sememangnya gua malas nak citer pasal politik ni.

Marah betul nampaknya pak undang2 gua..habis diungkit kematian "syahid" pendemonstrasi BERSHIT hari tu.. tak cukup dengan tu.. ditambah pulak dengan kenaikan harga barang (dah jadi pakar ekonomi pulak pak undang2 gua ni).. harga petrol.. yuran sekolah naik.. tambang bas naik.. video seks.. konspirasi liwat semuanya salah UMNO... Panjang lebar hujah2 pak undang2 gua.. kalau Hitler tengok mau duduk tersipu-sipu dengan semangat pak undang2 gua..

Sedang asyik pak undang2 gua berpidato.. gua terhidu bau busuk sampah menusuk kalbu.. Gua tanya pak undang2.. dah berapa lama tak angkut.. Seminggu lebih dah.. ni semua salah UMNO la ni.. tak angkut.. belum sempat pak undang2 gua bebel lebih panjang gua sampuk.. err.. ni bukan kawasan PAS ke + MPAJ? MPAJ kan Selangor.. err.. salah UMNO gak ke??

Terkedu.. pak undang2 gua mintak diri nak ke surau katanya.. (semayang apa pukul 3 petang?)

(err.. gua salah cakap lagi ke?? btw gua bukan orang politik.. ada yg kerajaan buat gua sokong.. ada jugak yg gua tak berkenan.. tapi gua rasa budaya menyalahkan org ni patut dikikis - the other side need to prove that they are better than the current government - tok sah la sibuk nak mengapi2kan kemarahan orang.. takda paedah)



No comments:

Post a Comment